In december heb ik teksten verzorgd voor een brochure over de start van de verkoop van een nieuwe bouwfase in de wijk Veerhaven. Via de Communicatiekunstenaars van Nilsson kwam ik in contact met Arcus Projectontwikkeling, de drijvende kracht achter de ontwikkeling van deze nieuwe Kruiningse wijk. Zij zochten een tekstschrijver die met een ruime mate van eigen interpretatie aanvoelde wat er nodig was om dit bouwproject goed in de spotlight te zetten.
de basis
De basis lag er al. Nilsson had in overleg met Arcus een opzet gemaakt voor een brochure die eruit zag als een lifestylemagazine. Daarin was er uitgebreid aandacht voor de omgeving, de wijk en de huizen.
een persoonlijke touch
Verkoopbrochures zijn vaak verschrikkelijk droog en saai, maar het idee achter deze brochure was om alles een persoonlijke (lifestyle) touch mee te geven. Niet zomaar schrijven over het feit dat een huis drie ruime slaapkamers heeft, maar over het gevoel van vrijheid en ruimte dat dat prachtige huis je geeft. Dat werd aangevuld met interviews met bewoners en ondernemers uit Kruiningen. Daardoor werd dit een heel erg gevarieerde schrijfopdracht. Het ene moment was ik een bioboer in Kruiningen aan het interviewen, het andere kreeg ik bij Arcus uitgebreide uitleg over de bouwkundige eigenschappen van de verschillende huizentypes. Daarna ben ik even goed gaan zitten en heb ik nagedacht over doelgroepen, het algemene gevoel dat ik de teksten mee wilde geven. Na al het voorbereidende werk waren de teksten toen in een handomdraai geschreven.
het resultaat
Ik ben heel trots op het resultaat. Mijn teksten prachtig vormgegeven door Nilsson in deze brochure en de eerste huizen van fase Voorstraat zijn inmiddels verkocht.
meer over Veerhaven
meer over teksten van SBText