nl | en
  • Arguments over grammar and style are often as fierce as those over IBM versus Mac, and as fruitless as Coke versus Pepsi and boxers versus briefs. (Jack Lynch)    
  • Why do writers write? Because it isn't there. (Thomas Berger)    
  • Language is an art, like brewing or baking. (Charles Darwin)    
  • Good communication is as stimulating as black coffee and just as hard to sleep after. (Anne Morrow Lindbergh)     
  • Writing is not necessarily something to be ashamed of, but do it in private and wash your hands afterwards. (Robert Heinlein)     
  • No passion in the world is equal to the passion to alter someone else's draft. (H. G. Wells)    
  • Writers will happen in the best of families. (Rita Mae Brown)     
  • The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place. (George Bernard Shaw)     
  • Writing well means never having to say, 'I guess you had to be there.' (Jef Mallett)    
  • If my doctor told me I had only six minutes to live, I wouldn't brood. I'd type a little faster. (Isaac Asimov)     
  • Western Europe owes its civilization to translators. (Kelly Louis)    
  • The best way to become acquainted with a subject is to write a book about it. (Benjamin Disraeli)    
  • I was working on the proof of one of my poems all the morning, and took out a comma. In the afternoon I put it back again. (Oscar Wilde)    
  • We tend to look through language and not realize how much power language has. (Deborah Tannen)    
  • The skill of writing is to create a context in which other people can think. (Edwin Schlossberg)     
  • The process of translating comprises in its essence the whole secret of human understanding of the world and of social communication. (Hans Georg Gadamer)    

teksten brochure Veerhaven

veerhaven beeld uit de brochure 1In december heb ik teksten verzorgd voor een brochure over de start van de verkoop van een nieuwe bouwfase in de wijk Veerhaven. Via de Communicatiekunstenaars van Nilsson kwam ik in contact met Arcus Projectontwikkeling, de drijvende kracht achter de ontwikkeling van deze nieuwe Kruiningse wijk. Zij zochten een tekstschrijver die met een ruime mate van eigen interpretatie aanvoelde wat er nodig was om dit bouwproject goed in de spotlight te zetten.

de basis
De basis lag er al. Nilsson had in overleg met Arcus een opzet gemaakt voor een brochure die eruit zag als een lifestylemagazine. Daarin was er uitgebreid aandacht voor de omgeving, de wijk en de huizen.

een persoonlijke touch
veerhaven beeld uit de brochure 2Verkoopbrochures zijn vaak verschrikkelijk droog en saai, maar het idee achter deze brochure was om alles een persoonlijke (lifestyle) touch mee te geven. Niet zomaar schrijven over het feit dat een huis drie ruime slaapkamers heeft, maar over het gevoel van vrijheid en ruimte dat dat prachtige huis je geeft. Dat werd aangevuld met interviews met bewoners en ondernemers uit Kruiningen. Daardoor werd dit een heel erg gevarieerde schrijfopdracht. Het ene moment was ik een bioboer in Kruiningen aan het interviewen, het andere kreeg ik bij Arcus uitgebreide uitleg over de bouwkundige eigenschappen van de verschillende huizentypes. Daarna ben ik even goed gaan zitten en heb ik nagedacht over doelgroepen, het algemene gevoel dat ik de teksten mee wilde geven. Na al het voorbereidende werk waren de teksten toen in een handomdraai geschreven.

het resultaat

Ik ben heel trots op het resultaat. Mijn teksten prachtig vormgegeven door Nilsson in deze brochure en de eerste huizen van fase Voorstraat zijn inmiddels verkocht.
 
meer over Veerhaven
meer over teksten van SBText